woensdag 21 januari 2015

Blegh , Mijn kind is ziek!


Als ouder zijn er een paar dagen in het jaar waar je helemaal gesloopt wordt. Verjaardagen , kinderfeestjes , andere speciale dagen en........ ziekte.... Helaas heeft mijn kleine man iets onder de leden wat lijkt op een griepje. 

Twee dagen geleden , blijkt nu , begon het al, Noah kon niet goed in slaap komen en hoewel hij gewoon tegen 19.30 op bed ging sliep hij telkens pas om 22.30. Ik kan gewoon niet slapen zei Noah dan, mijn buik voelt zo warm aan riep hij dan. Eergisteren was het helemaal feest toen ik tegen 23.30 wilde gaan slapen en Noah klaar wakker ineens was. Hij sliep uiteindelijk pas tegen 01.30 en ik was al aardig vermoeid de dag erna. 

Nu was vanmorgen de grote dag , want het nationale voorleesontbijt was er! Dat betekent in pyjama naar school en een mooie versierde doos + ontbijtje voor een klasgenoot maken. Noah had er zoveel zin in, maar vanochtend toen hij wakker werd begon hij al te klagen over dat hij niet lekker was en nog geen 10 minuten later zat hij helaas te spugen. Gelukkig bleef het tot nu toe bij die ene keer. Dus niet naar het voorleesontbijt en niet naar zwemles. Dat laatste vond hij helemaal niet leuk, maar hij begreep wel dat hij daar ook niet heen kon. 

Als moeder , en helemaal alleenstaande moeder , is dat best zwaar. Je rent de hele dag voor je kind heen en weer en probeert hem regelmatig te laten drinken en hapjes te laten eten. Vanmorgen had ik nog een klant en moest ik dus heel even werken en ik moest vandaag redelijk veel in huis doen (lees: wasjes draaien , stofzuigen , wc schoonmaken enz. enz.) en ik ben aardig aan het vooruit schrijven omdat ik vrijdag naar Londen vertrek. Dus nu ik dit aan het typen ben heb ik even rust gevonden om even dit logje te maken en staat de soep te pruttelen zodat Noah even kan aansterken. 

Ik vraag mij af wat mede-moeders doen als hun kind ziek is! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten