zaterdag 3 januari 2015

Plog: Nieuwjaarsdag 1-1-2015


1 januari begon bij mij natuurlijk 's nachts. Champagne, vuurwerk en gezelligheid. 


Tegen 02.00 gingen mijn ouders even naar de stad, maar helaas viel het ons erg tegen en waren we tegen 04.00 weer terug. Emmely appte mij of ik nog wakker was en kwam gezellig nog even langs met haar vriend. Het was zo gezellig dat ze uiteindelijk pas na 06.00 weggingen. 



Tegen 13.00 werden we wakker en gingen we ons klaarmaken. Ik sprong onder de douche en maakte mij op. Mijn make-up kast is de laatste tijd een chaos.


Mijn look voor nieuwjaarsdag. Voornamelijk bruin tinten gebruikt.


Toch even snel een ontbijtje want we wisten niet hoe laat we bij mijn opa en oma zouden eten. 


In de auto onderweg naar Assen, naar mijn opa en oma! Het was best druk op de weg, iedereen op nieuwjaarsvisite.


Mijn oma had wat oliebollen en vegter's rolletjes klaarstaan toen we binnenkwamen.


1 Januari is traditioneel stamppot snijbonen eten bij mijn opa en oma met de familie. Dit is echt een traditioneel streekgerecht voor nieuwjaarsdag. Het is zo lekker, maar we eten het maar 1 keer per jaar. Mijn voornemen dit jaar is echt om het nog een keer zelf te maken.


Grand dessert voor 10 personen. Altijd lekker natuurlijk, maar ik kon niet veel meer op want de stamppot was zo lekker!


Mijn broertje en zijn vriendin zitten twee weken in Rome en vonden het jammer dat ze niet mee konden eten en stuurden deze foto!


Na het eten gingen we een blokje om en lieten we de hondjes uit! Altijd lekker om na het eten even te lopen. 


Mijn oma had haar huis heel leuk ingericht en overal stonden leuke huisjes. Helaas komt de sfeer niet helemaal over op de foto.


Mijn kleding van de dag. Overknee laarzen , Jurkje van H&M en stuk Bolero vestje van de Miss Etam.


Bij thuiskomst ben ik gelijk de keuken even gaan opruimen en heb ik de vaatwasser en was gedaan.


Het is Sale bij The Body Shop en daarom hadden mijn moeder en ik samen een grote bestelling geplaatst met alleen maar Satsuma producten. Heerlijk geur is dat! 


Mijn vader ging in de avond weer weg, mijn moeder bleef nog bij mij slapen. Mijn vader moest de dag erna weer werken en kon daarom niet blijven. Ik kroop met mijn moeder en de laptop op de bang en ging een beetje aan het werk met de site en ik speelde spelletjes met mijn moeder. 02.30 was het dat we op bed gingen ( je zit in een heel ander ritme door oud en nieuw) 


Tijdens het zitten op de bank hadden we de kaarsjes in de kerstboom aangedaan. Ik vind het jammer als alle verlichting en kerstversiering weer weg moet, want het heeft zo'n leuk sfeertje. 

Q: Wat heb jij nieuwjaarsdag gedaan? 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten